ZDK prvi u FBiH proveo reformu nastavnih planova i programa za osnovne škole i gimnazije
Uvođenjem novih nastavnih planova i programa Zeničko-dobojski kanton je postao prvi kanton u Federaciji BiH koji je u potpunosti završio kurikularnu reformu za osnovne škole i gimnazije.
ZDK
prvi u FBiH proveo reformu nastavnih planova i programa za osnovne škole i
gimnazije
U svim osnovnim školama i
gimnazijama u Zeničko-dobojskom kantonu od ove školske godine počela je
primjena novih nastavnih planova i programa (NPP) razvijenih u skladu s
zajedničkom jezgrom nastavnih planova u BiH, a zasnovanih na ishodima učenja.
Proces izrade NPP-a trajao je
četiri godine, a obuhvatio je pilot fazu koju je koordinirala Misija OSCE-a u
BiH, uz aktivnu ulogu Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK,
Pedagoškog zavoda i sindikata obrazovanja.
- Važno nam je da učenici
borave u dobrim uslovima i da imaju besplatne udžbenike, ali je jednako važno i
ono što će učiti. Novi nastavni plan i program treba biti odgovor na zahtjeve
tržišta rada, ali i na odgojne potrebe djece. Vjerujem da će ovi programi dati
pozitivne rezultate, a mi ćemo pratiti njihovu primjenu i prilagođavati ih u
skladu s potrebama - rekao je na press konferenciji premijer Nezir Pivić.
Uvođenjem novih nastavnih
planova i programa Zeničko-dobojski kanton je postao prvi kanton u Federaciji
BiH koji je u potpunosti završio kurikularnu reformu za osnovne škole i
gimnazije.
-Nastavni planovi i programi
su živa materija i zato smo u protekle četiri godine imali eksperimentalnu fazu
kako bismo se prilagodili tržištu rada. Sve je manje učenika zainteresovanih za
gimnazije, a sve više njih bira stručne škole koje nude bržu obuku i praktična
znanja potrebna za tržište - kazao je ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i
sport Mirza Mušija.
Dodao je da je u ovom procesu
veliku podršku pružila Misija OSCE-a, naglašavajući značaj i odgojne komponente
koja je jednako važna kao i znanje.
Voditelj Odjela za ljudsku
dimenziju u Misiji OSCE-a u BiH Ivo Lupis čestitao je Vladi ZDK-a i prosvjetnim
radnicima na provedbi reforme, rekavši da ovaj proces predstavlja značajan
korak naprijed u unapređenju kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja za sve
učenike u ZDK-u.
- Učenici su sada u središtu
nastavnog procesa, a uspjeh reforme zavisi od posvećenosti nastavnika i
direktora škola. Misija OSCE-a ostaje pouzdan partner u pružanju podrške ovom
važnom procesu - naglasio je Lupis.
Predsjednik Samostalnog
sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH Selvedin Šatorović naglasio je da
je reforma bila nužna jer su dosadašnji programi bili zastarjeli. Cilj je bio,
dodao je, da se naprave savremeni planovi koji će donijeti bolje ishode učenja
i rezultate naših učenika.
- Nastavni planovi i programi
su živa materija i oni će se shodno potrebama mijenjati, ali važno je da nismo
željeli nastavnike pretvoriti u administrativce, već im omogućiti podršku
ministarstva u svakodnevnom radu - poručio je Šatorović.
Na press konferenciji je
istaknuto da su nastavni planovi i programi srednjih strukovnih škola znatno
fleksibilniji i oni kontinuirano prolaze izmjene, jer se nastoje pratiti
potrebe tržišta rada te shodno tome uvoditi nova zanimanja.
Press služba ZDK