Manje birokratije, više pravde:Prioriteti Ministarstva pravosuđa i upave ZDK za građane

Ministar Nikolić za Radio Tešanj :„Naš cilj je da građani manje vremena troše na institucije, a institucije više vremena na građane.“


1.Koji su najveći prioriteti Ministarstva za građane u ovoj godini?

Manje birokratije, više pravde i jasnih pravila.

Odgovor:

Prioriteti su jačanje transparentnosti, efikasniji rad uprave i pravosuđa, usklađivanje propisa s

EU standardima i stvaranje sistema koji građanima daje brže odgovore i veću pravnu

sigurnost.

2. Koje novitete ili projekte ste uveli koji direktno olakšavaju život građanima?

Institucije moraju biti servis, a ne prepreka.

Odgovor:

Radimo na digitalizaciji uprave, pružamo stručnu i tehničku podršku Uredu za borbu protiv

korupcije, unapređujemo inspekcijski nadzor i pojednostavljujemo administrativne procedure,

posebno za građane i NVO sektor.


3. Kako planirate ubrzati rad sudova i administrativnih službi?


Brži sistem se gradi organizacijom, ne obećanjima.

Odgovor:

Kroz bolje tehničke uslove za sudove, praćenje rokova, standardizaciju postupaka i

inspekcijski nadzor nad upravom, radimo na smanjenju zastoja i kašnjenja, uz puno

poštivanje nezavisnosti pravosuđa.

4. Postoje li planovi za digitalizaciju usluga i šta građani mogu očekivati?

Šalteri se sele na internet.

Odgovor:

Digitalizacija je strateški pravac ZDK: priprema se Zakon o elektronskom upravljanju,

uspostava kantonalnog ePortala i digitalnog registra usluga, kako bi građani imali manje

papira, a više dostupnih usluga na jednom mjestu.


5. Koje mjere preduzimate da građani lakše ostvaruju svoja prava

Prava vrijede samo ako su dostupna.

Odgovor:

Pojednostavljujemo procedure, kontrolišemo rad uprave, jačamo transparentnost i radimo na

tome da građani do svojih prava dolaze brže, jasnije i bez nepotrebnog lutanja po

institucijama.


6. Šta se radi da se smanji čekanje u sudovima i općinskim službama

Vrijeme građana mora biti važnije od papira.

Odgovor:

Smanjenje čekanja postižemo boljom organizacijom, digitalnim alatima, analizom trajanja

postupaka i jačanjem razmjene podataka između institucija.

7. Kako Ministarstvo pomaže ranjivim grupama – starijima, osobama s invaliditetom i

djeci?

Sistem se mjeri po tome kako štiti najslabije.

Odgovor:

Insistiramo na hitnom i prilagođenom postupanju, jednostavnijim procedurama i digitalnim

rješenjima koja smanjuju potrebu za dolaskom u institucije, posebno za one kojima je to

najteže.


8. Koji su najveći izazovi s kojima se Ministarstvo trenutno suočava?

Kako ubrzati spor sistem, a ostati zakonit.

Odgovor:

Najveći izazovi su zastarjele procedure, ograničeni kapaciteti i potreba za boljom saradnjom

institucija, ali fokus je na realnim i provodivim reformama koje daju vidljive rezultate.


9. Šta biste poručili građanima o tome kako mogu efikasnije koristiti pravosudne i

administrativne usluge?

Pravo je najbrže kad znate gdje, kako i u kojem roku.

Građanima poručujemo da se informišu, traže rokove, koriste dostupne informacije i

insistiraju na pisanim odgovorima – institucije su obavezne da rade u njihovom interesu.

ZAVRŠNA PORUKA ZA CIJELI INTERVJU:

„Naš cilj je da građani manje vremena troše na institucije, a institucije više vremena

na građane.“